تخفیف ویژه «آموزش برنامه نویسی از صفر با پایتون»

0 % %

معرفی بهترین کتاب فارسی برای شروع برنامه نویسی با پایتون

امروزه برنامه نویسی یکی از پرطرفدارترین و پولسازترین شغل‌های دنیاست که در ایران هم به شدت مورد نیاز شرکت‌های مختلف است. برنامه‌نویسان حرفه‌ای می‌توانند علاوه بر کار در شرکت‌های بزرگ و کوچک، به‌صورت پروژه‌ای فعالیت کنند یا کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کنند. این موارد باعث شده است بسیاری علاقه‌مند به این حوزه شوند و یادگیری برنامه نویسی را شروع کنند. اما متأسفانه در بسیاری از مواقع شروع یادگیری برنامه نویسی به معنای موفقیت نیست و انتخاب آموزش و دوره اشتباه می‌تواند باعث دلزدگی و ناامیدی دانشجویان شود. بسیاری از دانشجویان این حوزه سال‌ها درگیر زبان‌های برنامه نویسی مختلف بوده‌اند و در نهایت با ناامیدی این حوزه را رها کرده‌اند. در این مطلب تلاش می‌کنیم روش‌های مناسب برای شروع برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در سریع‌ترین زمان و با ساده‌ترین روش وارد این حوزه شوید.


شروع برنامه نویسی؛ سخت‌ترین بخش یادگیری برنامه نویسی!

شروع برنامه نویسی سخت‌ترین بخش یادگیری آن است. یک شروع بد می‌تواند باعث ناامیدی و دلزدگی همیشگی شما از برنامه نویسی شود و یک شروع خوب می‌تواند باعث شود عاشق برنامه نویسی شوید و این شغل را برای همیشه انتخاب کنید. بنابراین شروع برنامه نویسی سخت و سرنوشت‌ساز است. دوره‌ها، کتاب‌ها، کلاس‌های حضوری و منابع آموزشی زیادی برای شروع برنامه نویسی وجود دارند و همین موضوع ممکن است باعث سردرگمی دانشجویان شود. به همین دلیل در ادامه فقط یک کتاب درباره شروع برنامه نویسی معرفی می‌کنیم تا به ساده‌ترین روش بتوانید سخت‌ترین قدم یادگیری را بردارید!


اهمیت شروع درست

شروع درست برنامه‌نویسی نه تنها به یادگیری مؤثر کمک می‌کند بلکه به شکل‌گیری علاقه و اشتیاق در این حوزه نیز کمک می‌کند. وقتی فردی با منابع و روش‌های مناسب شروع به یادگیری می‌کند، موفقیت‌های ابتدایی باعث انگیزه‌مند شدن او می‌شود و این انگیزه او را در مسیر پیشرفت حفظ می‌کند. بنابراین، انتخاب منابع اولیه بسیار حیاتی است و می‌تواند تفاوت بزرگی در تجربه یادگیری ایجاد کند.


کدام حوزه برنامه نویسی مناسب است؟

دنیای برنامه نویسی خیلی بزرگ است و حوزه‌های مختلفی در این دنیا وجود دارند. به عنوان یک برنامه‌نویس باید در بلندمدت یک حوزه برنامه نویسی انتخاب کنید و سعی کنید به‌صورت تخصصی در آن حوزه فعالیت کنید. صدها حوزه مختلف وجود دارند شامل وب، اندروید، iOS، ربات نویسی و... که البته تمام این حوزه‌ها مناسب فعالیت نیستند و برای انتخاب حوزه باید دقت کنید. اما نگران نباشید در ابتدای کار کافی است فقط شروع کنید و انتخاب حوزه را می‌توانید بعد از یادگیری مفاهیم و اولین زبان برنامه نویسی انجام دهید.


چه زبان برنامه نویسی یاد بگیرم؟

قطعاً سؤالی که اینجا به میان می‌آید این است که چه زبان برنامه نویسی یاد بگیرم. نکته بسیار مهمی در این باره وجود دارد که مفاهیم برنامه نویسی در اکثر زبان‌ها یکسان است. بنابراین بعد از یادگیری یک زبان برنامه نویسی، ساده‌تر می‌توانید زبان‌های دیگری هم یاد بگیرید. پس نگران نباشید. برای شروع فقط کافی است مفاهیم اصلی را خوب یاد بگیرید و برای یادگیری مفاهیم، زبان برنامه نویسی پایتون گزینه خوبی است؛ چراکه نسبتاً ساده و درعین‌حال کاربردی و قدرتمند است.

پایتون به دلایل متعددی برای مبتدیان توصیه می‌شود:

- سادگی و خوانایی کد: سینتکس پایتون بسیار ساده و خواناست، به طوری که حتی کسانی که تجربه برنامه‌نویسی ندارند نیز می‌توانند کدهای نوشته شده با پایتون را تا حدودی بفهمند.

- کاربرد گسترده: پایتون در زمینه‌های مختلفی مانند وب، علم داده، هوش مصنوعی، اتوماسیون و ... کاربرد دارد.

 -کتابخانه‌های قدرتمند: پایتون دارای مجموعه‌ای بزرگ از کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌ها است که انجام کارهای پیچیده را ساده‌تر می‌کند. به عنوان مثال، کتابخانه‌های Django و Flask برای توسعه وب، Pandas و NumPy برای علم داده، و TensorFlow و PyTorch برای هوش مصنوعی بسیار مفید هستند.

 


بهترین کتاب برای شروع برنامه نویسی با پایتون چیست؟

کتاب‌های بسیاری در این حوزه وجود دارند اما فقط تعداد کمی از این کتاب‌ها برای شروع برنامه نویسی مناسب هستند. بسیاری از این کتاب‌ها با ادبیات سخت برای متخصصین این حوزه نوشته شده‌اند و بسیاری دیگر مطالبی قدیمی و از رده خارج را تدریس کرده‌اند. اما کتاب «برنامه نویسی رو از اینجا شروع کن!» اثر امیرحسین نائی همان‌طور که از اسمش مشخص است برای افراد مبتدی و درواقع شروع برنامه نویسی نوشته شده است و نسبتاً جدیدتر است. بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای شروع باشد. بخش اول این کتاب به سؤالات عمومی و رایج علاقه‌مندان اختصاص داده شده است که ابهامات قبل از شروع را از بین می‌برد. بخش دوم کتاب مربوط به مباحث فنی است و مفاهیم برنامه نویسی با مثال‌ها و تمرین‌های مختلف به زبان پایتون آموزش داده شده است. همچنین در بخش سوم بیشتر به زبان پایتون پرداخته شده است و مباحث نسبتا پیشرفته تدریس شده است.


- رویکرد ساده و قابل فهم: این کتاب با زبانی ساده و روان نوشته شده است و مطالب را به شکلی بیان می‌کند که حتی کسانی که هیچ آشنایی قبلی با برنامه‌نویسی ندارند، بتوانند آن را درک کنند.

مثال‌ها و تمرین‌های عملی: کتاب دارای مثال‌ها و تمرین‌های عملی است که به خواننده کمک می‌کند مفاهیم را به صورت عملی یاد بگیرد و توانایی حل مسائل را پیدا کند.

دوره ویدئویی رایگان: در پشت جلد این کتاب یک دوره ویدئویی رایگان قرار داده شده است که محتوای آن با کتاب هماهنگ است و می‌تواند در کنار کتاب بسیار مفید باشد. این دوره ویدئویی به شما امکان می‌دهد تا مفاهیم را به صورت تصویری مشاهده کنید و با روند عملی برنامه‌نویسی آشنا شوید.


بخش‌های مختلف کتاب «برنامه نویسی رو از اینجا شروع کن!»

پاسخ به سوالات رایج: این بخش به سوالات رایج و ابهامات اولیه که ممکن است برای شما پیش بیاید، پاسخ می‌دهد. سوالاتی مانند «چرا باید برنامه‌نویسی یاد بگیریم؟»، «چه زمانی برای یادگیری برنامه‌نویسی مناسب است؟» و «چگونه باید به عنوان یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شویم؟» در این بخش مطرح و پاسخ داده شده‌اند.

یادگیری مفاهیم برنامه‌نویسی با پایتون: در این بخش، کتاب به توضیح مفاهیم پایه‌ای برنامه‌نویسی مانند متغیرها، ساختارهای کنترلی، توابع و شی‌ء‌گرایی می‌پردازد. این مفاهیم به همراه مثال‌ها و تمرین‌های عملی به زبان پایتون آموزش داده شده‌اند تا شما بتوانید به صورت عملی این مفاهیم را یاد بگیرید و درک کنید.

آشنایی بیشتر با زبان برنامه‌نویسی پایتون: این بخش به بررسی عمیق‌تر زبان پایتون می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا با استفاده از این زبان برنامه‌های پیچیده‌تری بنویسید و توانایی‌های خود را ارتقا دهید.

 

در انتهای کتاب، راه‌های ارتباطی برای دریافت مشاوره و پیدا کردن ادامه مسیر قرار داده شده است تا خوانندگان بتوانند با نویسنده و متخصصین این حوزه در ارتباط باشند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.


کتاب معرفی شده کاملاً مقدماتی و مناسب برای شروع برنامه نویسی است. تنها پیش‌نیاز آن طبق گفته مدرس، آشنایی با کار کردن معمول با کامپیوتر است. فراموش نکنید که این مطلب تنها یک راهنمایی برای شروع مسیر است و برای فعالیت به عنوان یک برنامه نویس باید موارد بیشتری یاد بگیرید و مسیر طولانی‌تری در پیش دارید. توصیه می‌شود پس از مطالعه این کتاب و گذراندن دوره ویدئویی همراه آن، به منابع پیشرفته‌تر و جامع‌تری مراجعه کنید تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید و بتوانید در این حوزه موفقیت‌های بزرگی کسب کنید.


خرید بهترین کتاب آموزش برنامه نویسی از صفر با پایتون

همین الان میتونی نسخه فیزیکی کتاب «برنامه نویسی رو ا اینجا شروع کن!» رو از این لینک تهیه کنی و درب منزل، در سراسر ایران تحویل بگیری

امیرحسین نائی
برنامه نویس و مدرس
  • 9 سال سابقه فعالیت در حوزه برنامه نویسی و راه اندازی کسب و کار آنلاین
  • تولید بیش از 100 ساعت دوره آموزشی رایگان در یوتیوب و آپارات
  • موسس آکادمی برنامه نویسی امیرحسین نائی
  • موسس وبسایت «کدبزن»
  • نویسنده کتاب «برنامه نویسی رو از اینجا شروع کن!»

سایر مطالب

تخفیف فقط برای شما

قابل استفاده روی تمام محصولات آموزشی

کد: